Het is in Midden-Drenthe fijn en vertrouwd wonen en leven. Maar dat gaat niet vanzelf. Daarom maakt de PvdA zich sterk voor behoud van het dorpenbeleid, met ontmoetingscentra in ieder dorp en iedere buurt. En voor Welzijnswerk Midden-Drenthe, een belangrijke ondersteunende schakel als het gaat om zorg voor elkaar.

Midden-Drenthe is een fijne gemeente om te wonen. Er worden veel activiteiten georganiseerd en als je er zelf niet meer uitkomt kun je rekenen op hulp. De PvdA vindt dit heel belangrijk, er is voor iedereen een plek in Midden-Drenthe. En daar zorgen wij met elkaar voor: actieve inwoners, vrijwilligers en professionele organisaties. Daarbij zijn wij trots op onze vrijwilligers, zij zijn het cement van de Midden-Drentse samenleving. Tenslotte maken ons sterk armoede tegen te gaan. Iedereen, en  dus ook álle kinderen in onze gemeente, hebben recht op een zorgeloze jeugd en gelijke kansen voor iedereen.

Daarom maken we ons als PvdA sterk voor de volgende punten:

• Ondersteuning van vrijwilligers, die zich in hun vrije tijd inzetten voor een vereniging, activiteit of medemens;
  • Blijven ondersteunen van partners, zoals het Dorpenoverleg Midden-Drenthe en de dorpsbelangenverenigingen, het Speeltuinoverleg, de Minimaraad en de WMO-raad;
  • Behoud van welzijnswerk en uitbouwen en vernieuwen van activiteiten;
  • Verder bouwen aan een betrouwbare gemeente die in al haar contacten met inwoners een uitnodigende en meedenkende houding aanneemt;
  • Versterken van ontmoetingsplekken zoals dorps- en buurthuizen in alle dorpen van Midden-Drenthe.

Zeker zijn dat samen doen werkt? Stem dan 14-16 maart PvdA!

Onze kandidaten voor de verkiezingen

Trots zijn we op onze kandidatenlijst voor de aanstaande gemeenteraadsverkiezingen. Een mix van bekende en nieuwe gezichten, jong en oud, ervaren en nieuw in de politiek. Bekijk snel met welke personen wij de komende jaren een verschil willen maken.