Vertrouwen op een eerlijke toekomst.

Voel je thuis Midden in Drenthe. Want iederéén heeft recht op een fijne en betaalbare woning. En we hebben juist nu baat bij een sociale, groene en saamhorige gemeente. Voorwaarden die van belang zijn om ervoor te zorgen dat iedereen zich thuis kan voelen in onze gemeente Midden-Drenthe. De PvdA gaat zich de komende jaren weer graag voor u voor inzetten.

Klik hier voor ons verkiezingsprogramma voor de gemeenteraadsverkiezingen in maart 2022

Vertrouwen op een fijne en betaalbare woning

Het is in Midden-Drenthe fijn en vertrouwd wonen. Maar dat gaat niet vanzelf. De PvdA maakt zich sterk voor de bouw van goede en betaalbare woningen voor ouderen, gezinnen en starters. We vinden het belangrijk dat in alle dorpen en kernen voldoende goede en betaalbare woningen beschikbaar zijn, zowel in de koop als huursector. Iedereen – jong en oud – moet goed kunnen wonen voor een eerlijke prijs.

Vertrouwen op een schone en groene omgeving

Wij zijn trots op onze groene gemeente, met haar prachtige en rijke natuurgebieden. Daarom wil de PvdA blijven investeren in biodiversiteit, ook voor onze toekomstige generaties. Wij willen investeren in een groene economie: dat levert banen op én we investeren als gemeente in een duurzame toekomst.

Vertrouwen op een sociale gemeente

De PvdA vindt het belangrijk dat mensen met elkaar in contact zijn, elkaar ontmoeten en verbindingen leggen. Wij vinden dat solidariteit een belangrijke bouwsteen voor onze dorpen en buurten is. Dat we elkaar respecteren en het onderling vertrouwen versterken. Daarom maken we ons sterk voor behoud van het dorpenbeleid, met ontmoetingscentra in ieder dorp en iedere buurt. Zodat het voor iedereen fijn wonen en leven is in Midden-Drenthe.

Zeker van sociale zorg dichtbij

De PvdA maakt zich sterk voor goede zorg en welzijn. Voor iedereen die hulp nodig heeft. Daarom vinden we het belangrijk dat voorzieningen zoals de vaste huishoudelijke hulp, jeugdzorg en een plek voor ontmoeting blijft. We vinden het cruciaal dat het sociale beleid van de gemeente op hoog niveau blijft.

Onze kandidaten

Om invulling te geven aan onze standpunten hebben we een kandidatenlijst samengesteld met een aantal bekende én nieuwe namen. Een mooie mix van personen en persoonlijkheden. Tineke Posthoorn is lijsttrekker tijdens de verkiezingen. Bekijk snel onze volledige kandidatenlijst.